piątek, 19 września 2014

Covery zespołu The Beatles

Seria trzech płyt zawierające covery zespołu The Beatles.
Składanki te są mojej produkcji i stworzyłem je na własne potrzeby.

W poprzednim wpisie przedstawiłem dwie podwójne płyty zawierające covery zespołu The Beatles. Ponarzekałem w nim na niekompletność w doborze utworów na tamtym wydawnictwie. Tak to już jest, że płyty składankowe nigdy tak do końca nie zadowolą nikogo. Z uwagi na ogrom przeróbek piosenek autorstwa Lennona i McCartneya ( no i Georga oczywiście też) jakie krążą po rynku muzycznym niemożliwe jest by dało się je zebrać wszystkie i wydać pod jednym "szyldem". W swoi życiu słyszałem setki nagrań typu "odgrzewanie dobrze znanej potrawy". Jedne były lepsze, inne gorsze. Na własne potrzeby zmontowałem sobie i wypaliłem na płytach krótką serię trzech płyt z najlepszymi według mnie dokonaniami "zawłaszczenia muzycznego" od wielkiej czwórki z Liverpool. Jedne to uznane już w świecie wersje, inne przeszły bez echa, niektóre są ozdobą tylko koncertów ale są też i takie jak na przykład wersja "While My Guitar Gently Weeps" zagrana i zaśpiewana przez dwie siostry, chyba z Australii - Monę i Lisę. Swoją drogą trafiłem to kiedyś przypadkiem i urzekła mnie ta amatorska wersja. Piosenki jakie znalazły się u mnie na tych trzech płytach tylko w znikomym stopniu pochodzą z płyt które posiadam. Niestety czasami robię wyjątek i nie wszystko kręci się u mnie z nośników oryginalnych. W tym przypadku żadna firma nie wypuściłaby przecież na rynek takiego składaka jakiego sobie wymarzyłem i sam zgrałem. Po drugie część tych rzeczy w Polsce jest nieosiągalne. A po trzecie nigdy bym się nie zdecydował do zakupu wiekszości płyt z których pochodzą te pojedyńcze i odpowiadające mi piosenki bo często one jedne tylko z całych wydawnictw leżą mi gdzieś w sercu. Stąd też pomysł by samemu i tylko dla siebie coś takiego zrobić. Okładki powstały częściowo z półproduktów graficznych znalezionych w necie i przy odrobinie korekcji zaadaptowałem je do własnych domowych potrzeb.

Poniżej przedstawiam zestawienie z tych "moich" płyt, Pod tytułami kryją się linki głównie do serwisu You Tube zawierające dany materiał muzyczny. Tego wpisu nie czynię w charakterze recenzji ani też rozpowszechniania mp3. Po prostu niech to będzie jakiś drogowskaz w kierunku poszukiwań ciekawostek muzycznych.

Nie potrafiłbym wziać do ręki płyty, nawet takiej samoróbki bez okładki.
Stąd cokolwiek mam nawet tylko na potrzeby domowe, musi mieć okładkę.
Poza tym jestem normalny ;-)


The Best of The Beatles Covers vol. 1

01 - Aerosmith - Come Together
02 - Heather Nova - We Can Work It Out
03 - Toto - While my Guitar Gently Weeps
04 - Scorpions - Across The Universe
05 - Siouxsie and the Banshees - Dear Prudence
06 - Bono and Secret Machines - I Am the Walrus
07 - Candy Flip - Strawberry Fields Forever
08 - Jim Sturgess - Something
09 - Taylor Momsen - All You Need Is Love
10 - Tiffany - I Saw Him Standing There
11 - Bananarama - Help
12 - Chris de Burgh - the Long and winding road
13 - Sheryl Crow - Here comes the sun
14 - Ferry Aid - Let It Be
15 - John Holt - I will
16 - Dwight Twilley - The Continuing Story Of Bungallow Bill
17 - Helloween - Something
18 - Ozzy Osbourne - In My Life
19 - Peter Frampton - While my guitar gently weeps
20 - Mcfly - Help

 The Best of The Beatles Covers vol. 2

01 - Styx - I am the walrus
02 - Wet Wet Wet - With A Little Help From My Friends
03 - Santana - While my guitar gently weeps
04 - Eddie Vedde - You've Got To Hide Your Love Away
05 - Dwight Twilley - In My Life
06 - Jeff Beck - A day in the life
07 - Roxete - Help
08 - MonaLisa - While My Guitar Gently Weeps
09 - Lana Lane - Across The Universe
10 - Liz Mitchel - Let It Be
11 - Dwight Twilley - You're Gonna Lose That Girl
12 - Rod Stewart - In My Life
13 - David Bowie - Penny Lane
14 - Peter Grant - I Saw Her Standing There
15 - Jeff Haley Band - While My Guitar Gently Weeps
16 - Dwight Twilley - It's Only Love
17 - Thompson Twins - Revolution
18 - Alice Cooper - Because
19 - Oasis - I Am the Walrus

  The Best of The Beatles Covers vol. 3

01 - Shenandoah - Can't Buy Me Love
02 - Robert Palmer - Not A Second Time
03 - Ryan Paris - Don't Let Me Down
04 - Smash Mouth - Getting better
05 - Jim Reid - And Your Bird Can Sing
06 - Kris Kristofferson - Paperback Writer
07 - Michael Carpenter - I'll Get You
08 - Mamas & Papas - I Call Your Name
09 - Cilla Black - Yesterday
10 - Fancy - I Should Have Known Better
11 - Katie Melua - Lucy in the sky with diamonds
12 - Maroon 5 - If I Fall
13 - Huey Lewis - Oh Darling
14 - Eytan Mirsky - Dont Bother Me
15 - Żuki rock n roll Band - You Really Got A Hold On Me
16 - Richard Marx - And I love her
17 - Dani - Old Brown Shoe
18 - Little Texas - Help
19 - Todd Rundgren - Strawberry Fields Forever
20 - Joe Cocker - With a litle help from my friends

Zapewne spokojnie bym mógł tą serię rozwinąć do kilku płyt więcej ale powstała ona z selekcji własnej, subiektywnej i chciałem by zawierała dokładnie to co zawiera. Stąd brak na niej wielu wykonań .Pewnie też istnieją jeszcze w świecie takie wersje (a które pominąłem), że aż ciary by szły gdybym je znał ale Alfą i Omegą człowiek nie jest i  nie wszystko słyszał lub też  nie wszystko pamiętał przy  tworzeniu tej składanki.

Jeżeli ktoś by dorzucił jakiś tytuł to zapraszam do podania propozycji w komentarzach. Może przy odpowiedniej liczbie pokuszę się o część czwartą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz